Pustici_Jaromer

Zpravodajství LT PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator
Pondělí, 02 Červenec 2012 10:50

FOTO z letního tábora - výběr

16.den (4.8.)

ODCHÁZENÍ
Posledního dne po bujaré noci jsme měli k snídani tolik neobvyklé housky s marmeládou a

zbytky po žranici. Všichni nadšeně vyzkoušeli termohrnečky s emblémem tábora, které

včerejšího večera dostali darem. Pocity tu byli smíšené. Jak jsem si vyslechla - domů se

napůl těším i netěším.Je těžké opustit útulná týpí, rozloučit se s tolika kamarády a mnohdy

,, tak zase za rok,, ale vyváží se to tou druhou půlkou,těšení domů. Zpátky u maminky ( v

případě Štulpny navíc i u maminčiny svíčkové), tatínka, sourozenců a domácích mazlíčků. Z

malých indiánů se stanou zase "obyčejné děti". Ale nebojte, příští rok to zase rozjedeme.

:-)
(Agléška)

15.den (3.8)
Žranice
Ráno lilo jako z konve. Když přestalo pršet, tak jsme KONEČNĚ mohli jít na snídani. Ale

před snídaní jsme museli museli několikrát přecvičit sestavu cviků, kterou jsme sestavovali

celý tábor. Po snídani a hygieně se šlo balit.Věčina lidí měla už zbaleno, když nás

jídelní píseň svolala k obědu. I poslední oběd byl vynikající , jako všechny ostatní obědy.

Po obědě byl chvíli polední klid. A pak se pokračovalo v bourání tábora. Bourání bylo

úmornější a úmornější a čekání na žranici se zdálo nekonečně dlouhé. Až jsme se konečně

dočkali. Nejdřív jsme se sešli kolem ohniště a rozdávali se ztráty a nálezy (samozřejmě né

zadarmo). A pak KONEČNĚ jídelní píseň a "útok" a stoly obložené : slaným, sladkým, ovocem a

dalšími jídly. Pak byla přestávka na doplnění táců a při ní se rozdávali diplomy za Finskou

stezku, Pučálky, plecháčky s potiskem , chrastítka a přívěsky. Pak bylo druhé kolo, Po něm

jsme šli zpívat k ohni. Zpívalo se a zpívalo a pak se šlo spát. V týpku nám ještě Síma

vyprávěla horor o Červené Karkulce, která stopovala vlka do doupěte, kde si jej vykrmila a

chtěla jej sníst, ale mláďata to zjistila a Karkulku pokousala a jedno ji raflo do krku a

ona začala silně krvácet, ale to nebylo vidět, protože měla červené šatičky. Utíkala k

babičce, ale cestou ji pronásledoval upír. Když došla k babičce a došla k babičce a chtěla

dovnitř, ale babička jí nepoznala a nechala ji upírovi. Když Síma dopovídala tak odešla a

my ještě dobu kecali a pak šli spát. (Kykoš)

14.den (2.8.)
Initipi - indiánská sauna
Dnes ráno byla rozcvička. Po rozcvičce jako vždy snídaně. Ke snídani byla houska s

marmeládou, osobní higiena a úklid v tee-pee. Poté následovala hra "Finská stezka".

Následoval oběd. K obědu byla frankfurská polévka a halušky se zelím a uzeným masem. Při

odpoledním klidu se zvedla vodní palba. Pak byla svačina. Začala další hra, dostali jsme

kýble, které jsme museli naplnit pomocí přírody. Poté nám Šimi oznámila, že dnes večer bude

INITIPI - indiánská sauna. Připravilo se dřevo na čistý oheň, a v něm byly kameny. Šaman

rozkřesal oheň a zapálil ho. Poté následovalo 2-3 hodinové volno, hrálo se : trojnožky,

štřílení z luků, dodělávání výrobků. Potí šli do initipi mladší, tedy Hanýsek, Vločka, Míša

, Davídek, Ohýnek, Petr, Vilda, Markétka, Máša, Verča. Po nich šli starší : Vajco, Eliška,

Tyfany, Verča, Pája, Klárka, Karol, Denisa, Maruška, Kykoš, Karel. Dnešní den jsme si

všichni užili. Pak se šlo spát. (Vajco)

13.den (1.8.)
Noční hra
Ráno jako každé jiné. Rozcvička byla dobrá. K snídani byl chleba s marmeládou. Potom byla

bojovka s koulema. Byli dvě trojnožky a ty se museli shodit. Když jsme byli zasaženi,

museli jsme se vrátit a oběhnout trojnožku. Bylo to napínavé. Skončilo to 4:2. Pak byl

oběd. K obědu byla rýže nebo těstoviny s masem a omáčkou. Po poledním klidu jsme dělali

dřevo. Pak jsme zapálili táborák a byl PAU AU.Byla to sranda. Pak jsme zpívali ze zpěvníku.

Pak byla noční bojovka. Museli jsme se doplížit k ohni mimo tábor. Bylo to těžké. Museli

jsme tam najít nějaké věci. Potom jsme museli chytit poručíka Filipe a vzít mu Vampumový

pás. Všechno se povedlo a pak jsme šli spát. (David)

12.den (31.7.)
Napadení vesnice
Ráno jsme vstali. Byla rozcvička, pak jsme šli na snídani, po snídani jsme si měli vyčistit

zuby a uklidit. Po úklidu jsme dělali dříví až do oběda. Potom jsme šli na oběd. Po obědě

jsme hráli hru koně, museli jsme navigovat člověka, který nás nesl, byla to švanda. Poté

jsme šli na svačinu. Když jsme zapálili oheň , tak byl táborák. Když jsme zazpívali jen dvě

písničky, Kuba K. ,Kuba Č a Vilda se převlékli do holčičího oblečení. A hráli jsme hru

sirky. Museli jsme nosem předávat sirky a ten co vyhraje, má odměnu. Po táboráku jsme šli

se chystat spát, ale pak bubnuje buben na válečnou píseň. Šíma nám řekla, že přiběhl posel

se špatnou zprávou, že Huróni přepadli Mohawki, tak a teď šlo do tuhého. Museli jsme se

dostat do jejich vesnice, ale tam hlídali Huróni. Tak jsme se museli proplížit až k ohni. A

Petr, Vojta a Kuba Č. šli brodem a všichni skočili a doběhli, a zítra můžem získat

vampunový pás. A potom jsme šli spát. Petr

11.den (30.7.)
Výlet
Ráno jsme vstali, šli na rozcvičku, snídani a ranní hygienu, po které přijelo Vajco. Poté

jsme se převlékli do indiánského a vyšli na výlet do Ratibořic. Po cestě jsme potkávali

děti z druhého tábora a jinou zvěř. Došli jsme k Úpě, kterou jsme buď přebrodili nebo

přešli přes most. Je čas oběda. Za přejitou řekou u malého stolku jsme si dali vánočku a

chleba buď s paštikou nebo se sýrem. Pak jsme šli dál. A konečně jsme byli tam - u

Viktorčina splavu. Někteří se šli smočit, jiní se líně povalovali na břehu. Prošli jsme

Babiččino údolí až k Ratibořicím. Během této cesty jsme se zastavili v bufetu, kde jsme se

občerstvili. Po cestě zpátky jsme se ještě zastavili u dětského hřiště na kterém jsme se

vrátili do dětských let. Když jsme se vrátili do tábora. Čekal tam na nás mašer se svým

psím spřežením, aby nás povozil. Pak byla večeře táborák a šli jsme spinkat.  Týfa,Klárka,

Denča

10.den(29.7.)
Sběr
Ráno po obvyklých ranních záležitostech (rozcvička, snídaně, hygiena, úklid) byla další hra. Měly jsme za úkol nasbírat různé věci z daného seznamu jako: něco žlutého, červeného a modrého; pět jedlých hub; tři různé šišky; tři jedlé plody; něco z ptáka; deset lískových prutů; list dubu, lípy a lísky; bylinky na čaj; něco živého s nohama; dva odlitky stop. Jenže hru nám přerušil déšť. Pak byl oběd a po obědě polední klid. Po poledním klidu se už nic nehrálo. Přijeli koně a Pavel natáhl sítě a ukázal nám ledňáčky. Večer byl "táborák" a zpívalo se. Potom byla hygiena, "Lulání"(večerní píseň) a šlo se spát.
Kykoš a spol.

9.den(28.7.)
Zálesácká ztezka
Začátek dne byl jako každý jiný. Rozcvička o hladu a poté snídaně. Buchty, vánočka, kakao a čaj - všechno tohle po chvíli zmizelo (popravdě čaje trochu zbylo). Otravné čištění zubů a úklid týpka utekl docela rychle. "Dopolední" hra nesla název ZÁLESÁCKÁ ZTEZKA. První úkol byl zbourat a postavit stan, po druhé jsme měly udělat minimálně pět uzlů. Třetí úkol zněl "na tři sirky zapálit oheň, který přepálí provázek".poté už byl jen Luděk s topografií a odhad u Šimi. Dopolední hra se opět změnila na celodenní, což docela rozezlilo rodiče, kteří si přijeli prohlédnout své ratolesti a tábor. Odpoledne klan "Jeleni" myl nádobí. Ovšem počasí nám ten den nepřálo. Hned po nanošení dřeva se rozpršelo. Byl takový déšť, že se obyvatelé některých týpek museli přestěhovat. Dnes se poprvé hlídal společný oheň, který hlídali jeleni - od budíčku do budíčku. Jelikož jsem jedna z jelenů, musím říct že to není nic jednoduchého. Ale zvládli jsme to. Jelikož jen zubřík nebyl zatopený, tak jsme se měly ze všech nejlépe - byly jsme u ohně. Noc byla nakonec celkem v pohodě.
Karol a spol.

8.den (27.7.)
Buben
Dnes ráno, hned po ranní písni byla rozcvička. Po rozcvičce byla snídaně. Ke snídani byla buchta a houska s marmeládou. Potom byla osobní hygiena a úklid tee-pee. Potom jsme se svolali a Luděk nám řekl, že budeme hrát buben, tak jsme se šli obléct do maskovaného oblečení a namalovat si obličej. To nám trvalo docela dlouho, ale nakonec jsme šli. Museli jsme jít do kopce , aniž by nás někdo z lidí, co stáli nahoře, viděl. Ti lidé, co stáli nahoře bubnovali, a když bylo pět úderů, tak jsme se museli schovat, aby jsme nebyli vidět. Když nás viděli, tak jsme museli zpátky pod kopec. A kyž jsme došli nahoru, aniž by nás někdo viděl, tak jsme dostali korálek. Když konečně začali hrát, tak asi v půlce hry začalo pršet. Tak jsme všichni seběhli do tábora, aby jsme si sundali spacáky dolů ze sušáku. Potom byl oběd. Byla špenátová polévka a rýže s mnoha druhy masa. Po obědě byl polední klid. My jsme korálkovali, koupali se v potoce, nosili dřevo, a tak dále, a tak dále. Po odpolením klidu jsme šli dohrát ten buben. Když jsme ho dohráli, tak jsme nahlásili počet korálků, já jsem měla tři. Potom přijeli rodiče a začala se stavět scéna na divadlo, protože jsme ho tady na táboře hrálo. Hráli jsme ,,Anuška a Marfuška" a "Černoušek a lev". Potom byla večeře. Byla houska s hradeckou pomazánkou. Potom jsme se svolali, a potom jsme šli hrát noční hru se svíčkami. Protože se nám to minule nepovedlo, tak jsme museli jít hrát znova. Když jsme došli až k Mírotvůrci, tak jsme dostali svíčku a museli jsme dojít zpátky do tábora a dnes jsme všichni došli a zapálit společný oheň se nám povedlo. Ten oheň jsme přes noc měli původně hlídat my, ale protože moji rodiče tu dnes spali, hlídali přes noc oheň oni, my ho budeme hlídat až zítra. Potom jsem šli spát. (Anežka)

7.den (26.7.)
Lov
Den začal jako každé ráno rozcvičkou. Pak jsme měli snídani. Po snídani si nás zavolali k ohništi. Vedoucí nám sdělili, co budem dělat. Řekli nám, že msíme jít po klackách s červeným číslem. Čísla jsme měli zapisovat na papír. Po číslách jsme došli až k balónkám, které jsme měli trefit, když jsme to udělali, šli jsem na dřeva, která měla představovat lyže. Tři lidi šli ná pár lyží a museli najednou zvedat nohu, Když jsme to udělali, tak jsme šli na kameny (papíry) a měli jsme dojít na kamenech až do kuchyně.Když jsme to udělali, tak jsme si vzali všechno , co patří do bramboračky. Museli jsme udělat trojnožku, aby jsme mohli dát kotlík nad oheň. Pak jsme vařili. Nám to trvalo nejdéle. Bramboračka byla dobrá. Když jsme si chtěli naložit, tak jsem to rozlili. Naštěstí jenom zeleninu. Pak jsme šli zpívat večerní píseň a pak už jsme spali. (Dominik)

6.den (25.7.)

Zkouška soudržnosti
Ráno jsme měli rozcvičku, potom jsme šli na snídani. Po snídani zavolali zástupce klanů, povídali jsme si. Svolali nás, aby nám řekla Šíma, že budem spolupracovat s vybraným týmem. První zkouška ovečky, museli jsme se zavázanýma očima a Tyfany nás naváděla, ale nesměla mluvit, ale tleskat, trvalo to jednu hodinu. ale uďáli jsme to. Pak jsme šli na druhý úkol, to jsme dělali provázek. Museli jsme přeskočit nebo přelíst, ale moc nám to nešlo. Pak jsme šli na oběd, pak Dominik dostal nápad, tak jsme šli , ale ten plán nevyšel, tak jsme zkusili přenášení a vyšlo to. A Petr byl poslední a musel to přešplhat, ale málem spadnul, ale držel se a přešplhal a pak jsme šli na poslední úkol, pavučinu. Hodněkrát nám to nevyšlo. Ale až přišel druhý tým, pak jsme to všichni prošli, a Tyfany prošla to , ale skoro jsme museli znova, když to byl kolík, všichni skákali radostí. Pak jsme šli na svačinu, pak jsme šli na táborák, pak jsme šli spát, ale šli jsme zpívat noční píseň. (Péťa a spol.)

5.den (24.7.)

Vlajky
Den začal jako obvykle rozcvičkou. Poté jsme šli na snídani. Vyčistili jsme si zoubky, vykasali týpka a vedoucí nás svolali. Sdělili nám program na dopoledne - vyrábění klanových vlajek. Každý si zvolil jinou techniku. Někdo kreslil, někdo maloval a někdo vyšíval. Po obědě následoval polední klid, po kterém se hrál např. Beng nebo lakros. Pak nás vedoucí poslal se převléknout do věcí, které si můžeme namočit či zničit. Hra spočívala v tom, že jsme si do rukou chytli "kanoe" a běželi vytýčenou trasu potokem. První byl Tomáš s časem 00:55 sekund. Po hře jsme si dodělávali vlajky a sbírali si hromádky chrastí na večerní hru. Následovala večeře, zpívání u táboráku. Museli jsme se převléknout do indiánského oblečení a jít společně k "Ohni míru". U ohně jsme dostali svíčku se kterou jsme museli dojít zpět do tábora. Hru jsme nedokončili, protože jsme se všichni nedostali zpět do tábora. A tak jsme šli spát. Zazpívali jsme si večerní píseň a usnuli. (Týfa a spol.)

4. den (23.7.)

Klany
Den začal jako každý jiný : písnička, rozcvička, snídaně (houska s marmeládou), hygiena, úklid tee-pee. Pak byl chvíli klid, ale najednou zazněla svolávací píseň a my šli běhat postřehový závod. Po závodě byl oběd a po obědě byl jako vždy polední klid. Když skončil byla další hra. Rozdělili jsme se do klanů, (klan = tee-pee) a měli jsme přijít nato , jak se náš klan jmenuje. Dostali jsme svou klanovou matku. Museli jsme kolem louky hledat pět kartiček s čísly a odnést je klanové matce, která nám za kartičku dala úkol a za splněný úkol indícii. Nakonec jsme ze čtyř získaných indícií museli napsat příběh. Po odevzdání příběhu jsme dostali poslední idicii a uhodli své jméno. Večer se u táboráku vyhodnocoval postřehový závod a četli příběhy z indicií. Kyž skončilo vyhodnocování, hráli vedoucí napůl stínové a napůl činoherní divadlo o příběhu našeho tábora. Divadlo skončilo a my šli spát. (Kykoš a spol.)

3.den (22.7.)

Šipkovaná
Ráno jsme se probudili a byla trochu zima. (dnes ještě není rozcvička). Nasnídali jsme se chlebem s pomazánkovým máslem nebo sýrem. Po snídani byla ranní hygiena a úklid týpka, protože byla zima, tak jsme mohli rozdělat oheň . Dnes se dodělávalo tee-pee, tak byl volnější program., ale Máka, Kuba Č. a Johanasi vyrobili ozdobené hůlky do týpka, ten den už moc nepršelo, k obědu byly špagety a krmilijsme se s nimi. Po ó....byla šipkovaná a nakonec jsme den ukončili táborákem. (Verča a spol.)

2. den (21.7.)
Zajali nás
Příchod do tábora
Rano bylo ve znamení balení a stěžování si některých na noc strávenou s olizováním obličeje místním trojbarevným kotětem (Máša by mohla vyprávět). Potom jsme už poděkovali našim hostitelům a rozloučili se.
Přešli jsme jen louku a udělali snídaňovou pauzu. Po chlebech s marmeládou následovalo ještě seznamovací kolečko a poté už začal TÁBOROVÝ PŘÍBĚH.
"Irokézové při nedostatku bojovníků zajímali příslušníky jiných kmenů a přijímali je do svých řad. I vy jste teď našimi zajatci, protože irokézkých bojovníků je nedostatek. Budete teď podstupovat zkoušky na důkaz vaší schopnosti spolupráce a vzájemné domluvy."
Následovaly zmiňované zkoušky. Nejprve šly dvojice s k sobě šátkem přivázanýma rukama. Potom všichni "táhli za jeden provaz"; to už jsme šli Svinišťany a na letiště. U letiště se zase ve dvojici museli ti se zavázanýma očima spoléhat na ty vidoucí. A jsme v Miskolezích. Odtud ještě cestou lesem a je tu tábořiště, kde nás čeká spousta práce.
Složit věci z vleku, vykasat týpka, posekat, shrabat, nanosit postele, podlážky a zabydlet se. K jídlu Mírův výborný guláš. Potom ještě na dřevo do týpek i k táboráku a večer špekáčky a zpívání při hře na kytaru. Vše za občasného deště.
Náročný den zakončujeme zpěvem indiánské večerní písně a můžeme se uchýlit k teplu ohně v týpí a spokojeně usnout.

(Agléška)

20.7.2012 Odjezd

1. den (20.7.2012)
Puťák
Bylo to jednoho letního večera. Spousta rodičů a jejich ratolestí, nějaká ta zavazadla. Také opětovná setkání se starými kamarády po dlouhé roční odmlce či době kratší. I nesmělé pohledy nováčků. Zkrátka začíná každoroční letní tábor Puštíků.
Jak je u nás zvykem, putujeme do našeho tábořiště po svých, pěšky. Dokonce i za nepřízně a vrtošivosti počasí, které panovaly i v těchto dnech. Dá se říci, že jakmile jsme vyšli, začalo pršet. Ale co je pro nás lehký letní deštík.
Vycházíme letos od náměstí. Jdeme přes Běluň do Krábčic. Cestou trháme špendliky a občas i višně a děláme odpočinkové přestávky.
Začíná se pomalu šeřit a my se blížíme k místu našeho noclehu. Zvolili jsme si docela dobrodružnou cestu, takže se ocitáme v cíli dnešního dne až po vydrápání do kopce po vcelku kluzké bahnité cestě. Jsme na Sebuči, na zahradě u Broukových. Nachystáme si spaní v zahradním altánu, povečeříme a hajdy na kutě.