Pustici_Jaromer

Pondělí, 04 Březen 2013 06:36

Den třináctý
27.7.2013
Včera večer byla dobrá noc- byla žranice. :-) Takže jsme se přežrali. Menší šli spát dřív , než starší (kteří zpívali u ohýnku), potom starší zpívali večerní píseň a vzali si posledních pár kousků jídla, po kterých šli spát. Ráno jsme se probudili a dojídali zbytky po žranici. Ale potom náhlý zvrat. Pavča a Luděk přinesli z kuchyně crossanty. Každý mohl mít čtyři. Potom se začali dobalovat molitany a rošty. Náhle přijeli někomu rodiče (ale jenom někomu). Rodiče si odvezli svá dítka, která byla doprovázena plačkami s bílými kapesníky. Pokračovalo se s úklidem tábora a jinými dodělávkami. (psáno Verčou, diktováno Davem)

Den dvanáctý
26.7.2013
Ráno jsme vstali a šli na nenáročnou rozcvičku (masáž zad), protože včerejší inity nebylo zrovna pohodlné. Po rozcvičce následovala neobvyklá snídaně - housky s medem a potom nekonečné balení a uklízení. K obědu byly šunkový fleky. a zase uklízení a bourání tee-pee....................
(to psal Karlos)

Letos se nám povedlo ,,složit" tábor docela brzo, tudíž byla o něco dřív i žranice (asi). Bylo tam jako každoročně všechno možný od slanýho po sladký. Letos měli výhodu ti, kdo se v poznávačce umístili na "bedně" , měli totiž náskok okolo 3 osob a to se určitě vyplatí. Zase se šlo na několik kol , mezi kterýma se zpívalo a podobně. (Kykoš)

Den jedenáctý
25.7.2013
(zase z pohledu starších)
Ráno jsme se probudili brzo, aby jsme stihli zkouknout východ slunce. Moc jsme ho už nestihli, ale přece jen to stálo za to. Šli jsme se ještě trochu dospat, ale netrvalo to dlouho a my jsme opět museli vstávat, protože po dlouhé době začalo pršet.  Luděk zakřičel PRŠÍ !!!  a všichni jsme se probudili a začali jsme si balit všechny věci. Schovali jsme se v ješdné nové boudičce s grilem, tam jsme se také nasnídali a poté vyrazili dál. Šli jsme do Svatoňovic na nádraží a odtamtud vlakem do České Skalice   a zase pěšky do tábora a tam na nás čekali mladší děti a vedoucí. (GOGO)

Den jedenáctý
(po puťáku)
Když jsme se vrátili, bylo před obědem. Vječina měla velký hlad. Nástup byl pozděli, protože jsme později přišli. Při nástupu jsme si rozdali diplomy z poznávačky....poté se dodělávali načlé věci aby se mohli uklidit. Den uběhl a následovalo inity.....no tedy polo-inity. Jako vždy byly 4 kola, uprostřed byla svíčka (nemohl se rozdělat oheň) a povídali ...a popíjeli čaj.....všechno tak rychle uteklo , že ....nakonec jsme šli spát. (Maky a Maris)

... Evžen ....

Den desátý
24.7.2013
Ráno měla rozcvičku Mašina. Byla to taková hra. Bylo to domino a pod tím bylo něco napsáno. Pak všichni se pustili do hledání. Bylo to :  DOBRÉ RÁNO, SNÍDANĚ DNES RÁNO NENÍ, MUSÍTE SI JI UDĚLAT :-) a pak jsme se pustili do druhého pátrání. byla to : MARMELÁDA, NOŽE, PŘÍBOR, HOUSKY, MÁSLO. Byla to hledací snídaně. Po obědě šli starší na výlet. Mladší zůstali v táboře. Pak jsme se museli převléknout do plavek. Měli jsme za úkol vyrobit si loď a přepravit kámen (náklad), kterej nám nesměl spadnout. Druhý úkol byl dorazit jako první, to jsem byl já. Pak zase jsme se oblékli a šli jsme do nějakého lesa. Tam jsme si měli vyhledat místo na spaní. Pak byla večeře.Pak jsme si šli sbalit.Pak jsme měli čaj malinovej a sedli jsme si k táboráku. Pak jsme šli do lesa přespat. Večer zpívali večerní píseň, pak četli o nějaké botě do 3 a pak už jsme usnuli. (Lukin)

den desátý z pohledu starších
Ráno po snídani jsem se šel učit kytky na poznávačku, kterou vymyslela Pája, kdo bude nejhorší, ten půjde poslední na žranici. Odpoledne jsme se my starší sbalili a vyrazili do České Skalice na vlak. Vlakem jsme jeli do Rtyně. Když jsme vystoupili, bylo okolo šesté hodiny a slunce už moc nesvítilo. Když jsme vyšli první kopec, otevřel se nám výhled na zelené kopce, lesy, divoké louky a někde i chaloupky. Bylo ticho a všechno osvěcovalo podvečerní slunce. Šli jsme dál do kopce a nekdy z kopce dolů, ale většinou do kopce. Cestou jsme se zastavili v hospodě U Lotranda na kofolu a slané tyčky. Chtěli jsme se jít koupat do zatopeného lomu, ale už bylo sedm hodin a chtěli jsme stihnout západ slunce, takže jsme šli rovnou na Žaltman. Když jsme tam došli, tak jsme si připravili spacáky a celty a pak se šli kouknout na západ slunce, ale ten jsme moc dobře neviděli (byly mraky). A potom jsme se šli kouknout ještě na svítící města. A nakonec jsme usnuli. (Dave)

Den devátý
23.7.2013
Ráno měl rozcvičku Míra. Museli jsme se převlíct do plavek a běžet do potoka. Dopoledne jsme mohli dělat cokoliv, hrát lakros s Cukroušem, dělat lžíce, jít na lana (normální i vysoký) atd. Po O a po poledňáku Luděk zavelel,,zase do plavek !" Převlíkli jsme se, popadli kyblíky a ešáky a vyrazili k brodu. Nejdřív jsme se osmělili tím, že jsme na sebe cákali. Pak nám Lůďa vysvětlil, že účelem hry bude přehazovat si vodu z potoka v ešákách a kýblech(těma se voda nabírala) až ke kýblu. Kdo měl na konci víc vody v kýblu, vyhrál. Ze začátku jsem nabíral já a Dave, ale na poslední směnu se Dave vyměnil s Ohněm, protože ho bolely záda. Já tam zůstal celou dobu. Po poslední směně Lůďa zkonroloval kýble a vyhrálo naše družstvo.  Vyšli jsme zpátky, převlíkli jsme se a šli se najíst, protože při hře nám pořádně vyhládlo. K večeři jsme měli udělat špízy. Suroviny prej dostaneme, ale musíme si sehnat špízovací jehlice. Většina ( nebo spíš všichni) si vzali ňáký proutky.  Dostali jsme suroviny, nakrájeli je a napíchali. Špízy jsme osolili a opepřili, zabalili do alobalu a dali k ohni. Můj špíz byl hotovej mezi posledníma, ale byla to šmakuláda. Když se dojedlo, tak jsme si vyčistili chrup, zazpívali večerní píseň a šli do hajan.(Kykoš)

Den osmý
22.7.2013
Ráno jako každé jiné jsme měli rozcvičku, snídani a osobní hygienu. Chvíli to trvalo, ale potom jsme hráli hru ,, boj s koulemi. Byla to opravdu velká zábava. V půlce hry jsme se šli všichni fotit. Po focení jsme dohráli hru a pak jsme se šli do potoka trochu smočit. Když všichni vylezli , byl oběd. Při odpolením klidu si všichni dodělávali nebo začínali své výrobky.
Velká cena MAŠINY: Po odpolením klidu jsme hráli hru velká cena MAŠINY. To bylo tak, že jsme museli běžet potokem a v něm byly různé překážky. Byla to opravdová zábava, protože někdo zlomil ten klacek, který se musel přelést a podlézt . Když to skončilo, byla svačinka. Po sváče se šlo na dříví, byla druhá svačina a poté se všichni vrátili ke dřevu. Všichni si nasbírali dřeva, kolik potřebovali, i na táborák. Všichni zpívali, smáli se a poté osobní hygiena a DO SPACÁKU.(Vločka)

Den sedmý
21.7.2013

Zkouška statečnosti

Po včerejším táboráku jsme se dozvědeli, že malí musí spát u terčů. Starší si zahráli hru ,,Lovci lebek" . Hra spočívala v tom , že jsme museli do hodiny najít místo, kde přespíme a místo, kde nás vedoucí nenajdou. Pokud nás najdou a nebudeme spát, musíme si najít jiný místo. V lese bylo ticho. Byly vidět strašidelné stíny stromů. Ráno jsme vstali (Klárka Maruška a GOGO) kolem páté hodiny, protože na nás začali kluci ¨(Karel, Kykoš, Vojta a Dave ) házet šišky.

Pohodový nedělní deň
Z večerní hry jsme se vrátili v 5:30. Šli jsme do teepee a usnuli. Budíček byl v 9:00. Poté následovala Símina rozcvička. K snídani byly tři druhy buchet a kakao. Celý dopoledne jsme vyráběli. K obědu ...... (Maruška)

K obědu byly kynunuté knedlíky s povidly. Potom přijel Pavel Špaček s Blankou a jejich huňatým psíkem Mášou. A poté přijeli koníčci jménem Lotar a Valda.Všechny děti byli nadšené (až na Ňáké vyjímky). Někteří také soustužili. Potom přišlo velké finále : rýžování zlata v potoce, teda rýžévali jsme duhové kuličky)  a 2.finále : ty kuličky, co jsme vyrýžovali, byly jako peníze a potom jsme šli za kupcem a za jednu kuličku jeden šíp. Všichni se trfili a potom přišla řada na nás (Mašiino teepee) nikdo z nás se netrefil a potom přišla řada na Kuba a on na první ránu se trfil do terče (obrázku husy)  A potom jsme dostali kuře a opekli jsme si ho na ohni. Potom jsme si udělali piknik s našim kuřátkem (samozřejmě výborně opečeném) jenom jsme ho dali ven a začali se zbíhat děti i vedoucí z jinch týpek a škemrali o kousek našeho uloveného kuřete (oni samozřejmě měli také kuře , ale už ho měli snědené) Až sme se dosyta najedli, tak jsme si jistě odpočinuli.A ještě nebyl táborák. Šli jsme o svých teepee a potom jsme šli spát.(Máka a Marys)

Den šestý

20.7.2013

Dílny: výroba lžiček, dredy, atd....,hlína a korálkování.
Dneska ráno jsme měli k snídani chleba s medem a bábovky, potom jsme měli rozcvičku, kterou měla na starosti Pája.  (moc si toho nepamatuju, takže se nezlobte,  když jsem něco přeskočila :-) )  Nastal oběd, k obědu bylo maso s knedlíčky a cibulová omáčka. :-)   Polední klid - byly to většinou dílny - různé věci z obarvené vlny - náušnice, dredy do vlasů, náramky. Další věci , co se daly vyrábět - věci z modelovací hlíny a dřevěné lžíce (sem tam jsem zaslechla taky že se daly vyrábět luky :-).) Taky odpoledne přijelo mnoho návštěv, dostali jsme buchty. Svačina - buchty (jak jinak). A teď velká bomba - OBRANA ! (no vymýšlel ji Karlos) A taky jsou už vymyšleny dva druhy poplachů - malý a velký. Malý - někteří starší děti budou strážit venku. Velký - malé děti a pár starších pudou k ohni. aaaaaaaaaaaaaaadalší velká bomba, našel se další lístek! Bylo tam napsáno : ( nebo něco takového : ) : BUĎTE VÍCE OSTRAŽITÍ, POŘÁD VÁS SLEDUJU, A DÁVEJTE POZOR NA SVÉ VĚCI !    A tak končíme s tímto dnem :-)   (Máka a Marys)

Den pátý

19.7.2013

Výlet do MUZEA
Dnes po rozcvičce, snídani, osobní hygieně a úklidu jsme se vydali na výlet do textilního muzea v Malé Skalici. Když jsme došli na místo, tak jsme si prohlédli výstavu. Výstava byla moc hezká, Akorát tam byly fotky indiánů , ale někteří měli kšiltovky s nápisem L.A. Pak jsme si šli koupit zmrzlinu. MŃAM!!!  A vydali jsme se na zpáteční cestu. Když jsme došli do tábora, tak už po cestě jsme už zpívali jídelní píseň, protože jsme měli velký hlad. Pak  se všichni rozuteklink jídlu a dobře si pošmákli, protože byla bramborová polévka a rizoto. Po obědějsme se šli koupat do potoka. Potom byla svolávačka a my jsme se připravovali na divadlo, které bylo moc hezké. To způsobilo hezké představení, ale taky to, že jsme se na to připravili. Upravili jsme šapitó, aby vypadalo jako divadlo. A svátečně jsme se oblékli. Já konkrétně jsem se oblíknul jako Vojtěška. Pak byla večeře. Potom jsme šli zpívat k táboráku. ( GOGO, Vločka, Vojta)

Den čtvrtý
18.7.2013

Ráno byly k snídani housky s medem a kakavo. Po ňáký době dorazil pán , kterej hledal kovy s ,,čumákem" a ukazoval nám některý věci, který našel.  Říkal , že zakope ňáký věci co obdsahujou kov a taky vystřelený patrony, který když najdem, tak si je můžem nechat. Nemohli jsme jít hledat všichni naráz a tak jsme se rozdělili na starší ( 5. třída +) a mladší (zbytek). Starší šli na lana a mladší hledat kovy. Já (logicky) šel na lana. Buď se mohlo vylíst po síti nahoru a nechat se spustit dolů, nebo ze sítě přestoupit na tramvaj. Já šel i na tramvaj. Pak jsme se vystřídali a my jsme šli hledat kovy. Já našel krabici od mlíka, ale patronu žádnou. Po ňáký době jsme už našli většinu poschovávanejch věcí, tak jsme se pustili do prohledávání míst, kde to neposchovávali. Chvílema to bylo napínavý, ale našli jsme jenom naplavený blbosti.  Odpoledne byl buben. Při malování Vojta zase perlil, protože se namaloval jako ňáká důchodkyně.Při bubnu se ani nikomu nic nestalo, až na to , že si Vločka odřela loket. Večer nebo spíš v noci byla zase noční ,,hříčka". Museli jsme se podepsat u dvou lamp.(první byla v lese, druhá na louce), který byli hlídaný dvouma strážcema. Šlo to celkem hladce, stačilo to jenom proběhnout. Pak jsme se vrátili do tábora. Zazpívali jsme večerní píseň a šli do hajan. (Kykoš a spol.)

Den třetí
17.7.2013

Ráno jsme brzy vstali, protože jsme měli ranní službu. Klárka  a Maruška šli zatopit v polní kuchyni , Míša a Lukaše šli mazat chleby s marmeládou. Po snídani následovala hygiena a úklid v tee-pee. Po úklidu si nás svolal náčelník a oznímil nám, že máme 2 hodiny na dodělání vlajek. Zazněla jídelní píseň K obědu jsme měli řízek s bramborem , nastal odpolední klid. Většina dětí šla do potoka a zbytek si vyráběl deky. Po odpoledňáku jsme si zahráli hru, kterou jsme ještě nehráli. Každý kmen dostal 15 korálků a provaz. Z provazu jsme udělali v průměru 2 m  dlouhý kruh. Dva členové kmene bránili kruh a dva další chodili krást korálky jinýmu kmenu.  Po této hře následovala vodní bitva s vedoucími. Bitva skončila a většina dětí šla hrát lakros. Po lakrosu byla večeře. K večeři byly bramborové placky, které byly výborné. Děkujeme Míro. Až jsme dojedli, tak byl táborák. Po táboráku jsme šli spát. (Divoké šelmy - Terka, Klárka.....)

Den druhý
16.7.2013

Dnes jsme měli zrovna službu  (Mašiny tee-pee) . Ráno jsme vstali v 7:10 hod a rozdělili se na 1/2. Jena půlka já(Máka a Marys) šly topit v polňačce a druhá půlka šla pro rohlíky. ... Nastal budíček pak snídaně - houska  + marmeláda. A po snídani jsme si šli čistit zuby (Verče spadlo víčko od pasty pod podlážku v umývárce a nemohla ho vyndat. ..).  Pak následovala hra KROS. To je taková hra (závod), kde běžíš terénem podle fáborků - do kopce a prudce z kopce--- Potom byl oběd - písmenková polévka + guláš+knedlíky....a polední klid....jooo!!!!!ten trval delší dobu, veškeré děti vyráběli posvátné věci to tee-pee.   ...my vyrobili minitotem na oltář(z bláta) , ten se nám povedl, ale ještě není suchy :-)   .  den letěl a nakonec jsme se všichni sešli u večeře. Teď tu sedíme vedle sebe u táboráku a dopisujeme kroniku + doděláváme obrázky.(Máka, Marys)

Den první - Počátek
15.7.2013
Dnes jsme si ještě užívali krásného klidného dne, ale to se brzy změnilo, protože přijeli ostatní členové letošního tábora. Přijeli asi ve čtvrt na šest.  Začali si vybalovat své věci do tee-pee, ve kterém budou dva týdny přebývat. Poté nás Luděk seznámil s pravidly tábora a  s pravidly  správného indiána. Pak se všichni rozutekli, ale jen na chvíli, protože se všichni zase sešli na našem táborovém lanovém centru. Pak byla večeře: čočková polévka. Poté jsme rozďáli táborák, nebo spíše Vilda rozďál táborák, a začali jsme zpívat písně z  táborového zpěvníku. Pak nás Luděk požádal o to, aby jsme si z lesa přinesli šišku a aby byla tak velká jako máme v noci v lese strach. Když jsme se vrátili z lesa, tak jsme si představili své šišky a Luděk nám oznámil, že bude noční hra. Bylo to super, měli jsme hodit svůj stach do ohně(šišku) a jít až k brodu. Tam na nás čekali tři lidi, ale byli slepí a mohli nás zabít jediným dotykem. Seděli v kruhu a mezi nimi byly taborové zpěvníky a my jsme jim je měli vzít, tedy každý jeden pro sebe. Vždy, když se nás dotkli, jsme se museli vrátit a nechat se oživit a šli jsme zpátky k brodu. Trvalo mi to docela dlouho, ale dokázala jsem to a mohla jsem jít spát s klidem v duši.
(Anežka)

Den před táborem  14.7.2013
Stavění tábora
Dnes po druhé hodině odpolední jsme se sešli na našem starém dobrém tábořišti, abychom přichystali letošní táborový dvoutýdení život. Chystali jsme různé věci. |Třeba se kopalo společné ohniště nebo stavělo ještě jedno tee-pee , a také se někteří už ubytovávali, protože tu spali. Přijeli sem pomáhat i někteří rodičové, ale ti pak zase odjeli a zanechali tu své potomky jako třeba mě (Anežku), Ivu a Kykoše. A my tu právě zůstáváme přes noc a budeme se tu těšit na ostatní. (Anežka)